ravenshoe - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu ravenshoe - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

ravenshoe

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

25 September 2007 | Australië, Ravenshoe

Op de valreep toch nog gelukt, hier weer een verslag.
22 september. De noordelijkste plaats is Mossman geworden. Toen het binnenland in. We zitten nu op een rest area bij mount molloy. Toen we uit Cairns wegreden zijn we langs de kust omhoog gegaan. Het was een prachtige rit. Met fantastische uitzihctgen over witte stranden. We zijn 3 keer gestopt, de laatste keer is Ria gaan zwemmen. Daarna een strandwandeling gemaakt en stenen gezocht. Barney stond donder de kokospalmen. Port Douglas ingereden, langs de winkelstraat gelopen, veel winkels, geen vliegenmepper. Jop waarschuwde ons al: aan de kost sandflies en in het binnenland vliegen. Een hoed met aan de randen kleine blokjes aan touwtjes is daartegen. Ik vond het al zo'n rare hoed. Uit Mossman leek het wel Oosterijk, zo hoog gingen, we gingen wel een half uur steil omhoog met 2 keer een uitkijkpunt. De rest area was lekker ruim en redelijk gevuld aan een rivier. Maar je mag in dit gebied geen poot in het water zetten, vanwege de lkrokodillen. aan het vissen gegaan en 's avonds na het eten een lekker wijntje bij een kampvuurtje. Zo kom je de avond wel door. Het is hier ongeveer 1000 meter hoog en dus wat koeler, lekker hoor. De kustweg van Cairns naar Port Douglas was vandaag toch wel de uitschieter.
Zondag 23 september. Rustdag gehouden. Ria lezen en ik af en toe vissen. Gewandeld. Ik heb van gevonden visnetten een vliegenmepper gemaakt. staaldraad samengeknepen enwe hadden een vliegenmepper. Toen ik aan het vissen was had Ria het zeil wat we gekregen hadden aan Barney bevestigd, maar de bomen stonden te ver, dus zijn we naar een andere plek gereden. Touw aan de bomen en we hadden een grote plek uit de zon. Laat er nou vandaag veel bewolking zijn???? dus voor de volgende keer. Vlak voor het eten nog even naar het lijntje en de hengel, en ja hoor het lijntje bewoog, er zat wat aan. Een schildpad van ong. 20 cm. Die kon mijn biefstukje niet weerstaan. Meegenomen naar de camper voor een foto en het arme beest weer laten gaan. Vanmiddag met de wandeling blauwe waterlelies gezien. Morgen weer op een camping, want de stroom is op, de koeling doet het niet meer. Voor zover mogelijk alle bederflijke waar opgegeten. Ria is wat verkouden, de airco heeft toch gewonnen van haar. Dit was onze eerste rustdag, morgen weer op pad.
Maandag 24 september.
Opgestaan(belangrijk) spullen rijvast gemaakt. We zouden naar Mareeba gaan op een camping voor de prik. 40 km maar. Onderweg veel bosbrandplekken en termietenheuvels. Stoppen bij een garage om stroom te vragen, maar die verwees ons naar de Rodeosite, daar waren powersites. Voor 2 dollar mochten we een paar uur laden, op een gigantisch veld om een hele grote rodeo. De koelkaste werkte gelukkig weer. Een rondje gelopen en toen, een lots of kangeroes. Aan de keutels om ons heen kon je al zien dat ze er waren. Er waren er wel een stuk of 50. Je kon redelijk dichtbij komen, die kopjes van die jongen uit de buidel, echt helemaal te gek. Termietenheuvels nog even bekeken en toen gauw naar de schaduw. Daarna richting Ravenshoe 100 km het binnenland in, dat is compleet anders dan de kust. Maar dit Rodeoterrein was ook heel apart. Honderden water en powerpoints en tientallen toiletten enz. alles spic en span. Als we hier zouden blijven komen er in de nammiddag en de vroege ochtend kangeroes om je camper staan. De rest area in ravenshoe is heel eenvoudig, maar we konden er weer een lekker vuurtje stoken. En hebben daar aardappels en eieren gekookt op het vuurtje voor de volgende dag. Lekker opgebakken aardappels. Toen we vanmorgen uit Mount Molloy wegreden lag er een groot wild zwijn langs de weg, vers en wel. Eigenlijk moet je daar een poot afsnijden en onderweg naar de r.a. zagen we de eerste slang. wel dood, maar goed voor een foto. Dit was denk ik echt ons voorlopig laatste verslag. Groetjes van hier and see you later mates.

• 25 September 2007 - 12:26

Janenbep:

ongelooflijk zo hoog als jullie al zijn
    terug vliegen?????
    Wij genieten mee en rie een vit c wil
    helpen hoor!!!!!

• 25 September 2007 - 12:46

Jaap En Arja:

Wij zijn net terug uit Frankrijk. Prachtig en heel gezellig gehad met Jasper en Ewout mee, maar minder avuntuurlijk dan jullie. Geweldig, jullie ervaringen!
    Geniet ervan en leuk dat we jullie kunnen blijven volgen!
    Groeten, Jaap en Ar.

• 25 September 2007 - 13:02

Willem En Li:

Hallo daar....wat een ervaringen allemaal. Hier is nu de herfst toch een beetje in aantocht. Jullie huis is niet weggewaaid, want daar hebben zondag nog langs gefietst. Geniet nog lekker van alles en tot.......mails

Groetjes Willem en Truuske

• 25 September 2007 - 18:31

Majella:

Super om te lezen dat jullie zo genieten!!! Heel veel plezier nog!!!
    Groetjes!

• 26 September 2007 - 09:51

Ans,\:

Jezou als je zelf nooit wat had jaloers worden op zo,n mooie vakantie omdat het weer hier slecht is steeds regen, Een rustdag is wel goed he als er iedere dag zoveel indrukken zijn, had ik in NZ ook.
    Geniet alles gaat hier goed tot horens.

• 26 September 2007 - 20:20

Quint:

hallo Joop en Ria!

Wat een gewldige trip...niet meer terug naar Nederland?
    Komen jullie langs bij ons in San Francisco?

Quintstevens@hotmail.com

• 27 September 2007 - 18:08

Percy:

Hallo joop en Ria! Wat leuk om jullie verslag te lezen. Mooi land he? Ik hoop dat jullie veel plezier hebben.
    Groetjes vanuit Sacramento California

• 30 September 2007 - 10:16

Martha:

Wat een ervaring he. Fijn dat jullie zoveel meemaken en alles naar wens gaat.
    Leuk dat je toch afhankelijk blijft van stroom , bijladen en douchen, houtvuurtjes maken he Joop.
    Genieten maar . Goede reis. groet. mart

• 30 September 2007 - 17:53

Toos:

Wat een wereldreis mensen, als ik een maatje had nou dan weet ik het wel.
    wat is dat genieten te gek. goede voortzetting van deze geweldige reis. groetjes uit Zandvoort