vervolg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

22 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

20 mei.
Om 10 uur ging gisteravond het licht uit, het viel hardstikke mee.Er waren tenslotte 120 mensen. Om 6 uur gingen de grote lichten weer aan, een goede nacht gehad, iedereen was meteen in de weer met van alles. Ik was mijn australische hoed kwijt, en ik kreeg van een nederlandse surinaamse haar hoed, heel lief. Gingen bijna als laatste weg. Even naar de inschrijving, en daar lag mijn hoed, merci St. Jaques. Pet terug gebracht en vertrokken. Hetwas stralend weer. Van Roncevalles naar Zubiri gelopen, 20 km. Maar de laatste km waren erg zwaar. De afdalingen waren erg ondelijk en gevaarlijk met allemaal stenen. Omdat we zo laat waren, kregen we noodbedden in de gymzaal. Ook wel leuk, lekker ruim. Matrassen op de grond. Olivier al weer een paar keer gezien zocht zijn geliefde. Je komt zo onderweg weer af en toe je eigen bekende tegen, soms ben je ze even kwijt en opeens zie je ze weer. Het is constant in gesprek raken met mensen. Even meelopen en dan weer iedereen zijn eigen pad. Het leven wordt steeds vrijer. We hebben het boekje niet nodig, alles wordt goed aangegeven. Japanner en de Braziliaanse ook weer gezien. De Japanner is heel enthousiast, maar spreekt zeer slecht engels. Net onweer gehad, lekker afgekoeld. We hebben eigenlijk nog maar 2 dagen met veel regen gehad. Morgen een makkelijke etappe. Als het te moeilijk wordt, dan gaan we over de weg. Gaan nu slapen. Ria met Mart en Luus aan het smsen.
21 mei.
Vroeg eruit, Redelijk rustige nacht gehad. Gegeten in een soort kantine. Bij het opstaan is het soms net de film van Bert Haanstra. Je ligt open en bloot. Sommige vrouwen zijn bezig zich in de slaapzak van kleding te voorzien. Een gefriemel en gewroet, lachen. Bij ons is het altijd een hele uitstalling, alles uit de zak. Voor anderen ook vermakelijk. Even zoeken naar de route, en weer verder met mooi weer. Het was inderdaad een vlakke etappe, maar evengoed loopt er geen meter vlak. Altijd steigen, soms heel steil, dan weer dalen. En de paden zitten vol met uitstekende stenen, dus constant opletten. Met Pieter uit Nieuw Zeeland koffie gedronken en de laatste gascartouche in de brander. Bij Villave vlak voor Pamplona over een Middeleeuwse brug gelopen, die recht naar een middeleeuws klooster voor pelgrims gaat. aangebeld, wel wat vroeg, maar heerlijk relaxed. Ingeschreven en door de kapel naar de slaapzaal, heel oud, heel mooi. Heerlijk gezeten in de klosstertuin. Toen even met andere schoenen aan de stad in. Er was een staking, alle winkels op een na dicht. Dus toch voor het avondeten kunnen inslaan. In de tuin met Sabine wijn gedronken in de zon. Toen eten maken en Sabine at met ons mee. Ik zit nu in de keuken te schrijven en Ria ligt al, en morgen 5 km naar Pamplona, een paar uur de stad in en dan 5 km buiten Pamplona een plekje zoeken.

• 22 Mei 2009 - 18:56

Frans/Ivon:

Zo te horen klinkt het allemaal heel romantisch en avontuurlijk,leuk hoor.
    Kunnen niet meer naar jullie toekomen ,de camper is verkocht!
    Vandaag hebben we een toyota yaris gekocht.
    groetjes en x x x
    p.s. veel respect voor jullie onderneming!
    Frans/Ivon

• 23 Mei 2009 - 07:42

Janenbep:

Kan jullie even niet volgen
    Atlas niet goed of jullie lopen zo snel !!!!
    lieve groetjes en toi toi toi he

• 24 Mei 2009 - 18:58

Ank En Siem:

Poe de Pyreneeen.Klinkt super.Hier vandaan lijkt het of jullie er bijna zijn.Maar we weten wel beter.Als de voeten maar super blijven!Wat wordt het?Zetten jullie door,of knopen jullie er nog een jaartje aan?Hier is het prachtig weer.De natuur straalt aan alle kanten.Onze afstanden en onze routes zijn wat overzichtelijker dan bij jullie.Alle goeds,zet hem op,veel heil en zegen.Liefs uit Wognum.

• 25 Mei 2009 - 07:22

Annemieke:

Hallo daar! Bedankt voor de lieve kaart! Pamplona...heb je al stieren gezien? Xxx

• 25 Mei 2009 - 15:11

Luus, Martien:

We zitten jullie op de hielen, morgen gaan we de Pyreneeen over.

Groet uit Gamarthe.

L M P