australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

australie

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

09 September 2007 | Australië, Sydney

Na de pannekoeken naar de campershop gegaan. De onze was er nog niet, dus we kregen een duurdere camper, voor hetzlfde geld. Dat is boffen. Om de tijd door te brengen naar de city gegaan, een bak koffie en choco en heel veel foto's en video's gemaakt van de protestdemostraties tegen de apec. Dikke pret met drie vrouwen over een button, waarop Howard(de australische primeminister) stond met een bruine clownsneus op. We snapten het niet en zij durfden het niet te zeggen. Denk maar aan onze bruine vinger, waarvan we iemand beschuldigen. Zang, posters, vlaggen veel pers, veel video, erg ludiek. Toen in de regen terug naar de hostel en tassen naar beneden en naar de camper toe. Lekker gebabbeld, alle papier en geldtoestanden gedaan, en daar was hij dan. Wauw wat een mooie. Alle ins en outs doorgenomen en ik moest een test doen om te kijken of ik het allemaal wel wist, nee dus. Een foto en toen op weg. Voor het eerst links rijden in een stad van 4 miljoen inwoners. Wel even spannend. Naar de hostel toegereden, de spullen ingeladen en na een dikke kus de highway op. Zal veel teveel links, vlak naast een betonnen rand in de tunnel. Ria kneep hem. Langzamerhand beter. En toen, geloof het of niet: 40 km file gereden. Havey trafic stond er op de borden, echt zwaar klote. Langzaam stilstaan, optrekken enz. Na 46 km eindelijk doorstroming. Bij een rest area thee maken. Nee dus, we kregen het gas niet aan. Hulp gevraagd, die wisten het ook niet. Op pad en toen 600 km doorgestoomd in de duisternis en regen af en toe, maar de weg was rustig, en we konden lekker doorkachelen, zover mogelijk richting Marjolein. Slaapplaatsgevonden op een parkeerplaats bij een groot benzinestation. Staan tussen de big vrachtwagens.
De volgende ochtend, wat is de wereld mooi. W hadden gisternacht bij een restaurantje de bedden alvast klaargemaakt, en voor het eerst fish en chips gegeten. Ria in pyame, en ik doorrijden zolang als het ging. Tot 1.30 uur gereden en toen gaan slapen, heerlijk, wakker, heerlijke zon en lekker temperaturtje. Alle spullen ingeruimd en bijgeschreven wat we beleefd hebben. Gister erg veel buitjes gehad en dan weer droog. Zitten nu te eten achterklep open, sunshine, relaxed. Gaan direct op pad naar Mar.
Nadat we op het verkeerde adres waren gekomen, Mar gebeld, en die kwam en reed ons voor naar haar huis. Geweldig, wat een place, en een hartelijk welkom. De hollandse lekkernijen uitgedeeld, en bijgepraat. Sterre was er ook, en Heleen en Ton jammer genoeg niet, dus die hopen we op de terugweg te ontmoeten. Ria met Marjolein boodschappen gedaan, ik mosterdsoep gemaakt en Mar een pastaschotel. Heerlijk gegeten, en om half 12 naar bed, we waren best wel moe.
Zondag. Vroeg uit de veren. Michael was de boot al aan het klaarleggen. We zouden naar Brokenisland varen. Het was heerlijk weer. Hebben eerst gegeten, bacon and eggs. Daarna op naar het eiland met de speedboot. Prachtig zeg, wat een snelheid. Al die mooie boten, ze wonen met recht aan de goldcoast. Mike liet ons op het eiland alles zien, gingen met de bus naar het strand toe, en zagen daar onze eerste kleine kangaroes: de walibi's. Wat leuk, en zo dichtbij. Een werkelijk schitterend eiland, helemaal op natuurbasis ingericht. Erg mooi en lux allemaal. We zijn naar het strand gegaan, maar er was helaas te veel wind. Verder het eiland nog bekeken, en Sterre op mijn nek. Daarna terug gevaren en op de boot bij huis nog wat gedronken en gesnackt. Ik heb nog gevist en een vis gevangen. Matig. Remy legde mij goed uit hoe of ik het beste kon vissen. Hij ving een soort kreeft om daarmee te vissen. Daarna hebben wij getracteerd op een thaise maaltijd, die we afgehaald hadden. En toen met zijn allen heerlijk gegeten. Ook Ken, de vader van Mike was natuurlijk van de partij. Heel erg leuk allemaal. Na het eten heerlijk zitten praten, en toen naar boven om te mailen. en straks naar bed. Een heel goed weekend was het dus. Morgen gaan we weer op pad met de camper, noordwaarts, eerst richting Brisbane. We genieten, tot gauw weer.

• 09 September 2007 - 12:32

Willem En Li:

Hallo Bepske en Joop
    Goed besluit he dat jullie toch voor een camper hebben gekozen. Het is zoveel relaxter om zo rond te reizen. En Bep lekker in haar pyama in de campert !!!
    Wij vinden het heel leuk dat ze op deze manier op de hoogte worden gehouden. Veel plezier en tot de volgende WAARBENJIJNU.

Groetjes Willem en Truuske

• 09 September 2007 - 18:17

Martha,Joop En Thea :

Hallo Ria en Joop

Heerlijk jullie belevenis.
    Ga door met rondrijden en genieten.

Ria ik ga je een treurig bericht brengen.
    Anneke is overleden 6 september. 11 september gaan wij allemaal samen naar de begravenis.Vandaag ben ik afscheid gaan nemen thuis bij hun.
    Wij zullen jullie meenemen in gedachten, zo dat je er bent Ria.
    We hadden hele mooie fijne tijden samen bij t.a.d.Middenweg.
    Ik wil je dit wel laten weten zodat je niet schrikt wanneer je thuis komt.
    Het blijkt nu ook geniet er van met volle teugen.Het kan nuuuuuu.
    Ik leef met jullie verhalen mee.
    Heel veel genot.Verzichtige he met die mooie camper.
    Gr. Martha

• 09 September 2007 - 19:55

Sieg:

Klinkt allemaal super zoals jullie het beschrijven, zijn wel een beetje jaloers. heb geregeld dat de telefoon deze week in gebruik kan worden genomen. als julli hem opladen, bel ik van de week even om te testen. heel veel plezier en groetjes aan Marjolein, Mike , Remy en Sterre

• 09 September 2007 - 21:06

Maria:

G'day

Goed weer wat te lezen van jullie. Had nog een sms gestuurd maar die is denk ik niet aangekomen. (Sieg trouwens ook) Vinden jullie dat niet een beetje gevaarlijk om tussen de vrachtwagens op een tankstation te gaan slapen? Nou ja jullie zijn oud en wijs genoeg he ;-)

x

• 10 September 2007 - 07:28

Jop:

How's it hanging maties?

Wauw! erg tof om te lezen!! groeten aan
    Mar, Mike, Ken, Heleen, Ton en Remy en Sterre.
    ben benieuwd of het jullie nog lukt om er foto's op te krijgen. maar de verhalen zijn al fantastisch.

• 10 September 2007 - 10:07

Otto En Loes:

Hallo Ria en Joop,
    Wat heben jullie al veel bijzondere en leuke dingen meegemaakt in zo'n korte tijd.
    Wij zijn natuurlijk druk met ons voor te bereiden op de verhuizing. 4 Oktober krijgen we de sleutel en officieel verhuizen 13 oktober, dus het gaat al heel spannen worden.
    Tot mails en we horen weer van elkaar.

Groetjes otto en loes.

• 10 September 2007 - 16:01

Ans:

Fijn dat jullie het leuk hebben doe Marjolein de groetjes, hier alles goed
    De gele orchidee staat prachtig te bloeien

• 10 September 2007 - 18:34

Annemieke:

wat een leuke verslagen weer! Net of je ff mee bent! Gaanjullie op de terug weg nog naar sidney? tante els (getrouwd geweest met mijn opa cannegieter) is dan denk ik weer down under. Haar adres is 9/48 upper pittstreet kirribilli 2061 nsw sidney. ze vindt het geweldig als jullie langs komen! ook nog een leuk nieuwtje van hier: we hebben ons huis verkocht!!!! lots of love & enjoy everything! Annemieke en de rest

• 11 September 2007 - 18:43

Niek, :

fijn dat jullie zo genieten nog bedankt voor het telefoontje. was kort maar krachtig'met joop van de andere kant van de wereld het is hier half 10 tuut tuut tuut tuut.' komend weekend gaan we met de vrienden een weekend weg het organisatieteam ( daf loet trudy en niek) gaan morgen de puntjes op de i zetten word vast leuk. afgelopen weekend naar corinne timmer en kees geweest, open huis er waren ook een aantal collega's de groeten daarvan. heel veel plezier nog en kijk uit voor de tasmaanse tijger , die kunnen lelijk bijten gr. niek