weer thuis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

22 Oktober 2007 | Australië, Sydney

20 oktober.
Bedden afgehaald, koffers klaargemaakt en afscheid van het backpackersgebeuren. Naar het Central Station gebracht door een oostduitse backp. Kaartjes gekocht en op weg naar Cronulla. Toch nog een uur in de trein. (zo groot is Sydney vanaf de haven naar het zuiden.)
Ze stonden op ons te wachten Loekie em Peter. Een heel hartelijke ontmoeting. Ze wilden ons hun woonplaats laten zien. Naar de beach gegaan. Mooi gebied. Ze boden ons daar een lunch aan. Veel, veel gepraat. Peter was hier al 4 maanden voor zijn werk en Loekie nog maar 2 weken. Ze vond het best wel heftig die emigratie. Toen naar hun huis, een mooie plek met veel ruimte en schaduw. Video-opnames gemaakt voor haar ouders. Kunnen ze ook zien hoe hun dochter woont. Wij waren hun eerste visite uit Nederland. Een idee aan de hand gedaan voor een gastenboekje. Koffie en thee met speculaas en toen naar het vliegveld. Een ontspannen gebeuren. Koffers gelukkig niet te zwaar. Nog wat geshopt en toen naar de plane, voor een lange reis van ongeveer 24 uur. Zaten naast een Ierse vrouw. De reis zal ik niet beschrijven, maar de verzorging was prima en de slaap wat minder. In Londen op het nippertje de verbinding met Amsterdam gehaald. De airbus leek gewoon klein vergeleken bij de jumbojet. Schitterend weer, en aan het raam. Mooi uitzicht over het bevroren landschap. Snel aan de overkant en geland. Naar de bagagehal voor de koffers, niet dus. Geen koffers. Er stonden veel mensen op ons te wachten. Vervelend oponthoud van een uur. De koffers worden morgen thuisgebracht. Toen de kinderen en de kleinkinderen. Een heerlijk weerzien met diegenen waarvoor je bestaat. Met z'n allen naar huis, koud, dus gauw de kachel aan. Maria had gestoft en gezogen, boodschappen gedaan en slingers opgehanden. Ook een bos bloemen ontbrak niet. Sieg 7 weken de planten verzorgd. Heel lief. Daf en Niek en de kids kwamen wat later, die waren 's morgens vroeg geland, uit Turkije. Zagen vies bruin van 11 dagen, wij hadden daar
7 weken voor nodig. Heel gezellig allemaal. Even in de auto wat halen' en ik reed mooi links, en de richtingaanwijzers gingen ook via de ruitenwissers. Even wennen dus. Maria 's avonds eten gehaald. Daarna in bad en vroeg naar bed. Er is een eind gekomen aan een heel mooie ervaring van 7 weken lang. Ben je in Australie geweest, dan snap je dat, zo niet, dan is het een vakantieverhaal met leuke plaatjes. Misschien nog eens een keer, maar nu eerst de volgende leuke dingen, die horen bij ons 40-jarig huwelijksfeest. Bedankt voor alle belangstelling per phone of per mail. Het is mooi geweest.
Groeten, Joop en Ria.

• 22 Oktober 2007 - 19:10

Rina En Cees:

Welkom thuis tussen de benauwde grenzen van ons landje. We hebben genoten van jullie verslagen en onze Australische schoondochter kon ons ook nog van aanvullend commentaar voorzien. Veel plezier bij de komende veertigjarenhuwelijksfestiviteiten en we hopen met elkaar toch ook weer op een mooie winter. Dat hebben ze in Australie zeker niet!
    Tot ziens

• 23 Oktober 2007 - 09:35

Janenbep:

eindelijk thuis,wat een gemis niet even aan op de wallerweg.maar we komen hoor!!!!

• 23 Oktober 2007 - 13:49

Ans:

Toch nog gelukt jullie verhaal gelezen wij hebben inmiddels oude mailadres weer, dat heb je met amateurs
    Er was hier echt wat mis.We zien elkaar voorlopig weer dagelijks wel zo makkelijk. Maar herinneringen blijven.
    Graag lijstje inleveren als er wensen zijn enop 4 nov zijn wij erbij

• 23 Oktober 2007 - 19:31

Martien En Luus :

Welkom thuis we hebben genoten van jullie verslagen. Groetjes en tot 4 november

• 23 Oktober 2007 - 22:55

Mar:

Doej oompie and tante, het was erg gezellig jullie bezoek aan ons en het verslag waar jullie waren tijdens de reis. Ik ken Cronulla ook en het is inderdaad erg mooi.
    Veel plezier met jullie feest.
    liefs en knuffels van de Orams xxx

• 24 Oktober 2007 - 17:47

Tineke Thijssen:

hoi ria en joop
    vandaag gebeld met jullie dus ik weet dat jullie er weer zijn. welkom thuis en een heel gezellig weekend met z"n allen in preston palace.en dank je wel dat je alle mails heb gegeven.
    groetjes ton en tineke.

• 02 November 2007 - 12:50

Joop:

lekker weer thuis.

• 02 November 2007 - 12:52

Aly Alders:

Even een berichtje om te zien of de site nog werkt. Het is vandaag 2 november 2007

Groetjes van Aly

• 02 April 2008 - 17:52

Maria:

Pap en Mam zitten nu in Goussonville, links naast Parijs. Alles gaat goed maar het regent.

Groetjes Maria