moeizaam begin - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu moeizaam begin - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

moeizaam begin

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

22 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,
Wegen, inpakken, uitpakken, rugzakken eindelijk klaar. Nieuw de buiktassen. Na visite van de kids en bezoek aan Jo en oma, opweg naar het AMC. Rie bezocht en daarna naar Maria. Verrast met een cadeautje (klavertjes ' voor aan de tas).
16 april.
Na een gezellig ontbijt op pad.
Jacques en Michelle waren de eerste, die wij met een bewoek vereerden. Hartelijk weerzien. Bloemen en stroopwafels gegeven. De tafel was gedekt, en we moesten natuurlijk meeeten.
Daarna op weg naar Berlancourt naar Pierre en Christiane. Heel hartelijk weerzien. Ze hadden een mooie slaapplek voor ons. Veel bijgepraat.
17 april.
Ontbeten en hartelijk uitgezwaaid. Toen naar Catenoy gereden. Michel was alleen thuis; Allebei 4 kussen met prikbaard. Thee met gebak en toen weer door naar Mortefontaine. Julie in de deur herkende ons meteen. Pa showde ons de dieren met allerlei jongen, afscheid na de thee en weer op pad. Toen op weg naar Longuesse, waar Annz voor het raam zat. ASPERGES MET VINAIGRE GEGETEN EN SMOKETHEE GEDRONKEN. Toen op weg naar Tacoigniere. Francois was thuis met de 2 boys en later kwam Claire uit Parijs. Een spirituele vrouw, de jongens waren erg druk. We mochten in hun bed slapen, omdat ze dachten dat de jongens ons te vroeg zouden wekken.
18 april.
Heerlijk geslapen en op weg naar Vendome naar Gabriel en Charlette onze laatste gast om te bezoeken. Ze waren niet thuis, dus de laatste bloemen en stroopwafels afgegeven en op weg naar Nanteuil.
Konden vrij snel de auto stallen, die staat veilig achter gesloten deuren. Gelijk met ons kwamen er 3 santiago-fietsers aan. Samen naar de gite, 2 slaapkamers, dus pas de problem.
Wij een maaltijd gemaakt voor z'n vijven, en onder het eten vreselijk de slappe lach. Morgen dan eindelijk de start. Het waren bijzondere é dagen.
19 april.
De fietsers waren al aan het inpakken. Samen de maaltijd gebruikt, en de fietsers uitgezwaaid, die reden met gps.
Wij nog een bad genomen en rustig op pad.
Mooi weer, mooie wandeling, schitterende lente, dus genieten. Na 14 km wilden we stoppen, maar konden geen plek vinden. 5 km door werd al zwaarder. Camping in St.Angeau, dus geen camping. Staan nu wild met al de natuur om ons heen, schitterend.
Route vandaag Nanteuil, St. Gourson, Valence en St.Angeau.
20 april.
Wakker, vette mist en zeiknatte tent. (later onderweg uitgehangen)
In Angeau een tabac (onze eerste) koffie goed, chocolademelk knudde (met dikke vel) evenals de wc, zeer primitief. Maar als we terugkomen mogen we daar gratis slapen. Gebakkerd en toen op pad. Mist weg, weer een zonnige dag, een wonderschone wandeling. Piepkleine dorpjes en we kleuren al wat. De zonnebrand is al nodig. Via Jouldes naar Brie, geshopt en 2 km uit de route een camping. We waren erg moe. Wassen en douchen. Zitten nu 6 km van Angouleme.
21 april.
Vannacht om 1 uur begon een grote hond om onze tent te blaffen, wel een kwartier lang (volgens Ris een half uur). Tent weer nat, lichte mist en fris. Eindelijk naar Angouleme. In een voorstadje een tabac en via een sluiproute Angouleme binnen. Veel klaprozen gezien. Ria de 2e gegeven en de koekoek en de fazant gesignaleerd. We hebben meer dan 12 km gelopen, dus weer valse voorlichting.
Op zoek naar de auberge de jeunesse doken we de verkeerde straat in, en stonden in de verkeerde mairie. De auberge werd daar gebeld, oke. Een mevrouw was zo vriendelijk ons erheen te brengen, maar vroeg ons ook op de thee. Was heel leuk. Zij was een artieste. Een typisch frans huis met klein tuintje en heel apart ingericht.
Bij e jeugdherberg 2 dagen geboekt om de benen wat rust te gunnen en de stad te bekijken. Hebben weer te veel gelopen en vooral geklommen in Angouleme, de stad ligt heel hoog. Dat resulteerde in een korte dip voor allebei. Ria sliep al om 7 uur tot 7 uur. Dat is dus bijkomen.
22 april.
Rustig ontbete, een koffiepotje gedaan, en zonder zware tas de stad in om boodschappen te doen bij E. leclerq. Uiteindelijk dit internetcafe gevonden, vandaar dit verslag.
Het weer is nog steeds prachtig.
De rest van de dag houden we ons rustig, en morgen proberen we weer een kleine route te doen, om de voeten niet te forceren.

• 22 April 2009 - 16:09

Pedro Alias Pierre:

Bonjour Ria en Joop, men zegt wel eens "alle begin is moeilijk"...dus laat die zegswijze het nu voor één keer juist hebben...nog veel Camino-plezier

• 22 April 2009 - 17:05

Luus En Martien:

Wij genieten weer van het verslag, doe lekker rustig aan en wensen jullie weer veel wandelplezier toe.

Het verslag van de drie musketiers in Nanteuil en Vallee hebben we ook gelezen. Het was daar een gezellige ontmoeting.

Groet Luus en Martien.

• 22 April 2009 - 17:05

Mari:

Hee weer een verslagje! Lekker uitgerust vandaag hoop ik? In ieder geval zit het weer nu mee! En de gastvrijheid ook! Volgende keer misschien een meer up-to-date boekje mee? Of lag het daar niet aan ;-)
    Rustig aan en geniet ervan.
    xx

• 22 April 2009 - 17:57

Mari:

Rustig aan en geniet ervan.
    xx

• 22 April 2009 - 18:01

Sieg:

veel groetjes van ons, o ja, moest van marie even melden dat ze de sms had ontvangen, beetje laat,
    succes en we wachten weer op de volgende verhalen
    liefs Sieg Luna en Rosa

• 22 April 2009 - 21:10

Jop:

heb op google earth gekeken waar jullie zitten. jullie zijn er al bijna, dus rustig aan!;-)
    groeten van ons

• 23 April 2009 - 06:45

Jelke!:

Heee opa en oma!
    gelukkig gaat het goed bij jullie. NOg heel veel plezier he!

xx.:D

• 26 April 2009 - 07:24

Ivon/Frans:

Hoi Joop/Ria,
    Net terug uit Sardiniè,lees ik jullie berichtje.
    Leuk dat jullie lekker weer hebben hebben en alles goed gaat.Jammer dat jullie bij ons zo gauw weg moesten ,dat doen we volgende keer beter.Nog veel leuk avontuur en niks forceren.
    x van ons

• 18 Mei 2009 - 17:55

Ton En Tineke:

het is vandaag maandag 18 mei en we hebben van ivon de mails doorgekregen we maakte ons een beetje zorgen omdat we nog niets van jullie hadden gehoord.we staan bij alle namen maar geen enkele mail ontvangen. heel veel plezier en sterkte bij het lopen en ik ga nu alles nog lezen. lieve groetjes van ton en tineke.+++++++++++