vervolg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

27 April 2009 | Nederland, Amsterdam

23 april.
Gisteren een dagje stadten en nu vroeg op, ontbeten, inpakken en adieu auberge. Tampon in St. Pierre gehaald, een heel stuk omgelopen, en niet eens een mooi stempel. Hebben een andere gehaald bij de Mairie. Toen eindelijk Angouleme uit. Erg heet. Bijna onder een auto, Ria in alle staten, foutje.
Onderweg stopte de president van St. Jaques en hielp ons aan een plek in Torsac. Via de burgemeester waren we welkom. We mochten douchen op het gemeentehuis en kregen toen een plaatsje op een grasveld toegewezen. Was niet verkeerd.
24 april.
Een haan hield ons vanochtend vroeg uit de slaap. Op weg, en weer mooi weer. Twee Akersloters ontmoet op de fiets, die voor de verandering naar Lourdes gingen. Na Villebois la Valette voor een superU boodschappen weer even bijgevuld. Rustpauzes vanwege de hitte. In Gurat zou een camping zijn, niet dus. Bij een huis een plekje gevraagd, man zei ja, vrouw zei nee. Ze wisten wel een camping 5 km uit de route, en brachten ons erheen. Ook Engelsen, staan nu heel mooi. Morgen regen lijkt wel lekker na die hitte.Brengen ons morgen terug op de route.
25 april.
Vannacht veel wind, tent goed gesaved. Erg veel regen gehad. Douche heerlijk warm.In het hoofdgebouw spullen ingepakt op de route en weer verder na een hartelijk afscheid . Het weer knapte op, tent proberen te drogen, ging niet helemaal. Een hert stak vlak bij ons de weg over. Toch Aubeterre gehaald Camping dicht, toch gaan staan onder een afdak. Weer een regennacht.
26 april.
Het water kletterde de hele nacht op de weg, maar wij waren droog. Een mooie kerk, maar hij was dicht Belg gesproken en steil de stad uit.In Bonnes wat gegeten en gedronken en in St.Aulaye een tabac gevonden. Druk en leuk. Via foute christenenstraat de stad uit. Een hermelijntje wilde niet op de foto, hij was te snel. Naar Servanches door de bossen, erg mooi. Ria liep goed, ondanks een blaar. Tent gedroogd. Zaten net koffie te maken toen een zeer vriendelijke Belgische fietser naast ons stond. Koffie aangeboden en leuk zitten te praten. Hij reed met GPS 120 km per dag. Servanches een kerk en 5 huizen, geen slaapplaats. Plek gezocht aan een meer naast de weg. Staan nu schitterend in het wild.bij een jachtplek. Eten en tekort water, een probleempje voor morgen.
27 april.
Een zeer stille nacht, een keer een uil gehoord. Om 5 uur veel regen, maar stonden onder een grote boom De tent bleef droog, en de zon begon daarna te schijnen. Om half 10 op pad. Weer die wonderschone route met opeens een rivierkreeftje op de weg, een foto waard. In een klein plaatsje plotseling regen, een restaurant ingedoken en meteen de telefoon bijgeladen. Het weer wordt langzamerhand onstabiel. Onderweg 6 eitjes gekocht. Voeten werden moe in Pizou alles dicht, het is maandag. Gite 5 km verder, dat was balen. De laatste 2 km gelift en iemand bracht ons even. Zitten nu in een heel luxe Gite, hebben gekookt in de keuken, direct douchen en slapen. Mochten hier internetten, maar het toetsenbord is een ramp. Vandaag kermisbloemen gezien en 2 dagen terug gierzwaluwen.
Morgen weer vrolijk op pad.

• 27 April 2009 - 20:12

Mo!:

Hoi Joop en Ria, heerlijk om te horen dat t goed gaat met jullie. ga in gedachten gewoon mee! Jezus:)Rie zit 2 dgn/wk in verpleeghuis in de Bijlmer.groetjes Mo en de rest.

• 27 April 2009 - 20:23

Luus En Martien:

Het gaat goed met jullie lezen we en dat zo blijven doen hoor. Vandaag 27/04 de tassen op de fiets gedaan en even proefgefietst, we zijn er klaar voor. Woensdagmorgen op weg naar Pierre en vrijdag gaan we achter jullie aan, tot over een aantal weken. Groet van ons uit Anna Paulowna.

• 28 April 2009 - 07:02

Pedro:

Joop en Ria, jullie schieten goed op...en Joop opletten voor de auto's hé...volgende halte wordt waarschijnlijk St. Emilion? Faites attention la bas, c'est le pays du vin rouge...allé santé et bonne route. Groetjes uit Gierle (B)

• 28 April 2009 - 07:06

Pedro:

Joop, vraagje: wat zijn "kermisbloemen"?...

• 28 April 2009 - 16:15

Jaap En Ar:

'n Geweldig avontuur blijft het!
    Wij hebben van Vlieland met ons bridgeclubje genoten; ook prachtig.
    We zijn erg benieuwd naar jullie verdere verhalen.
    Groeten, Arja en Jaap

• 28 April 2009 - 17:31

Ans:

Leuk om wat van jullie te horen het was een heel gevogel om jullie berichtjes te traceren .
    alles gaat goed Een uitnodiging voor een feest op 4 juli peters.
    maar even gekeken je weet het nooit.
    vorige week ook hier zwaluwen gezien vroeg he.
    Groetjes en sukses.

• 29 April 2009 - 11:43

Mari:

Oh jullie zijn er al bijna zie ik!