ve'rvolg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu ve'rvolg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

ve'rvolg

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

13 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

11 mei.
Heerlijk geslapen, lekker bed en douche. Toen de stad in op zoek naar schoenen voor mij, niks. Even geshopt, warm stokbrood en zalige kaas. Aan de rivier de Adour zitten eten. Toen op zoek naar Intersport. Was buiten St.Paul des Dax. Een eind lopen en het was lundi, dus niet zeker of hij open is. 3 km lopen, en ;;; hij was open en allebei nieuwe schoenen gekocht met antiblarensokken. En lopend terug, ze liepen goed. Toen naar de kamer. Ria naar het internetcafe, was open en dus geinternet. Vroeg erin.
12 mei.
Niet zo lekker geslapen, onweer, wind en regen. Het is een ravage geweest in de regio. Hagelstenen als golfballen, alles wat op het land stond, inclusief de wijnstokken is vernield. Spullen ingepakt en de oude schoenen aan de tas. Via de stad naar de route. Zaten daar redelijk snel op. Bij het laatste bordje einde Dax, de schoenen opgehangen voor onze achtervolgers, misschien hangen ze er nog als ze langs komen. Het werd weer erg heet, veel gerust in de schaduw. 6 fietsers langsgekomen, het wordt hier gewoner. In Cagnotte cola gekocht ( je wilt het niet geloven Sieg, maar we lopen op cola)Ria vroeg voor onderdak voor pelerins, oui. Na enige tijd wachten bracht een dame ons naar een huis. Een vrouw alleen, nam pelerins op leuk. We kregen thee, en mochten in de keuken ons potje koken. Ik zit nu aan de tuintafel te schrijven en Ria is aan het koken. Ze roept net dat het eten klaar is. Heerlijk gegeten. De dame ging met een vriendin weg, en nam afscheid van ons, want morgen zien we haar ook niet mee, zij vertrekt om half 7. We kunnen de deur gewoon dicht trekken, niets is op slot. Er wordt hier niet gestolen zei ze, heerlijk he het platte land, was in Breezand ooit ook zo.
13 mei.
Niet zo lekker geslapen, het was een erg slecht bed, we rolden naar elkaar toe. Uiteindelijk een dekbed er tussen gelegd, en dat lag een stuk beter. Was niet zo goed voor onze rug. Douchen, eten, en weer op pad. Heerlijk wandelweer. In een stuk doorgelopen naar Peyrehorade (7,5 km). Er was een Champion, dus inkopen gedaan. Verzwaard weer verder, maar al snel een rustplaats gevonden en de tas wat lichter gegeten. Daarna naar Sorde l'Abbaye. Een heel oude kerk bekeken, was gebouwd op een romeinse villa. Geen tampon kunnen bemachtigen. Wat gerust en toen op naar Caresse. In Caresse sprong een hond over het hek naar ons toe. Had weinig kans, Ria met de dazer en ik met stok, maar voor het beest levensgevaarlijk, op zo'n drukke weg. Gevraagd om een slaapplek in een schuur. Maar belandden bij een stel in een huis. Douchen, en toen samen met de auto naar Salies de Bearn, een prachtig oud stadje, waar de rivier dwars doorheen stroomde. Er waren bronnen, waarvan het water 3 keer zo zout was als de dode zee. Er werd dus ook zout gewonnen. Erg indrukwekkend. Toen op huis aan en aan de aperitief. Daarna internetten, terwijl zij een maaltijd aan het bereiden zijn. Canard met frites. Slapezn dus weer in een bed, en morgen weer verder Baskenland in. Zien steeds vaker de pyreneeen. In Sorde l'Abbaye stopte een fietser, wat gepraat. Hij heette Walraven en woont in Lisse. Ik vroeg ken je kapper Thijssen, hij zei ja, dat is mijn kapper en Ria zei dat is mijn broer. Grappig. Tot volgende keer.

• 13 Mei 2009 - 18:06

Sieg:

tuurlijk geloof ik dat, ik heb het jaren op cola gered haha
    groetjes van ons

• 15 Mei 2009 - 07:27

Annemieke:

Wat is de wereld toch weer klein, als je zover bij ons vandaan de klanten van je broer tegen komt!
    We volgen via het journaal het weer bij jullie...zag er idd niet zo heel lekker uit....gelukkig dat t weer lekker is! veel liefs uit Hoorn

• 15 Mei 2009 - 11:04

Ank En Siem:

Beste Steefjes,
    Gefeliciteerd met alle mooie ervaringen op jullie reis en met het wegblijven van drama's. Na een prachtige periode regent het nu en dat is goed voor de natuur. Alles staat er super bij en het is een lust voor het oog. Siem heeft een feest in de buurt en komt Jonne brengen. Zondag met zijn allen naar Amersfoort voor het Eerste Communie feest van Felix.We hebben er zin in.Lieve groeten en beste wensen en loop ze!
    Ank en Siem

• 17 Mei 2009 - 13:58

Janenbep:

heb alles gelezen en op gezocht.Nog steeds genieten he.
    we kunnen het ons goed voorstellen haha
    al in de jeugdherberg geweest ?
    Doe voorzichtig en toi toi he

• 17 Mei 2009 - 16:25

Tess:

we hebben de kaart ontvangen!! mama en papa waren naar polder events geweest en dat was heel leuk..
    doeidoei
    Xx. Tess

• 17 Mei 2009 - 16:27

Tess:

ojaa ik had ook nog gewonnen met de handbal.. 12-6 eva had gelijk gespeeld met 5-5
    xx