vervolg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

19 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

14 mei
Aan het ontbijt bij Jean Pierre en Patricia kwam ook nog even. Afscheid genomen en in de regen op pad. Soms plensde het. Via La Bastide route afgesneden, de D 29 gevolgd tot St. Palais. Erg mooi. In een schuur koffie met choco gezet. Bij de franciscanen heel hartelijk ontvangen door een belgisch echtpaar. Slapen nu voor de 2e keer in een slaapzaal. Nog 2 etappes naar St.Pied de Port. Spannend.
15 mei.
Ben Visser hadden we hier naartoe gestuurd, en hij zakte bijna door zijn stutten. Aardige vent, met veel te veel bagage. Vanmorgen na een slechte nacht had Ben alles uitgestald. Ria kreeg de Port achter. Het zal ongetwijfeld druk zijn, nog 15 km en dan zijn we er.
16 mei.
We zijn er. Vroeg uit het hotel vertrokken en alles was blauw. Het werd steeds drukker, Ben kwam ook nog weer langs, koffie en weer op pad. Heel gezellig. Eindelijk in St. Jean Pied de Port. Het leek Valkenburg wel zoveel lopers en fietsers en allemaal souvenierswinkeltjes. We gingen een gebouw binnen om ons in te schrijven in een refugio: Snel een plek, tassen af en de stad in. Ria slaapt met 5 man op een zaaltje. De zweetlucht is om te snijden.

• 19 Mei 2009 - 15:48

Willem En Li:

Hoi luitjes,

Wat een verhaal toch elke keer weer. En wat zie je toch giga veel als je te voet gaat he. Onbegrijpelijk dat er toch zoveel mensen in een auto duiken. Maar ja dat is een kwestie van ooit een keer gaan lopen en dan zie je het licht vanzelf ;-))
    Veel plezier groejes uit Juuldorp aan Zee