vervolg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

19 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Hele mooie straatjes. Zaten op een terrasje, kwam Ben weer langs, samen wat gedronken. Morgen zondag een rustdag. Dan nog even wat rondstekkeren en dan gaat het maandag eindelijk beginnen, heel spannend vindt ik dat. Op wat blaartjes na in goed conditie.
17 mei.
Weer slecht geslapen, snurkers en warme voeten. Om 6 uur een drukte van belang, 3 fransen in actie. Dit is dus wat ons te wachten staat. De snelle jongens gaan soms al om half 6 op pad.
Om 8 uur naar de camping, tent opgezet en van Edith Piaf mochten we de spullen die we over hadden bij haar zetten. Lief he. Ze loopt met een stok en is de hele dag in de weer voor de tientallen pelerins. Kaarten gekocht en wat gewinkeld. We kregen van een koreaanse een pen uit haar land omdat ze terug moest. Ze had hetzelfde als Ria vorig jaar. Ze gaf de pen, een korean-gift zei ze en wij gaven haar een pakkerd en zeiden een dutch gift.2 Russinnen gezien met een erg mooie uitrusting: Ria een Baskische rode alpino gekocht. Morgenochtend een nieuwe rugzakindeling. We hebben het besluit genomen om de steilste eerste 9 km te doen en dan in een refugio te duiken, ineens is geen optie. 2 Spanjaarden gesproken, die spreken helemaal geen talen, dat wordt wat, want wij spreken geen Spaans.
18 mei.
Lekker geslapen, douchen en de spullen naar Edith gebracht. En toen op pad....... Meteen al een heel steil stuk, en dat bleef de rest van de 9 km zo, het was gewoon heel zwaar. >In het begin zagen we niemand, maar dat veranderde langzamerhand. Een adembenemend uitzicht met grote gieren die op ooghoogte zweefden, prachtig. Zo hoog zaten we in korte tijd. Van een Belgisch stel hoorden we dat de refugio waar wij heen wilden vol was. Shit. We kwamen aan en er bleek nog plaats te zijn, maar te kort geld. Er ging iemand terug naar St.Pied de Port, dus kon ik meerijden en geld tanken. We hadden zelfs een 2 persoons bed, en nu sliep ik met 3 vrouwen op een kamer. We kwamen onderweg naar met de auto nog 24 lopers tegen, ik dacht dat wij de laatste waren. We zitten nu op 770 m hoogte en moeten naar 1450 meter. Erg veel ontmoetingen met andere pelerins. We hebben de maaltijd net achter de rug. Het was in een woord fantastisch: 40 mensen aan 2 lange tafels. Keurig gedekt met wijn en water. Soep, toen lamsbout met een bonenschotel en wijn werd steeds weer bijgevuld. Als toetje een stukje amandeltaart. Aan het einde vertelde iedereen zijn caminogeschiedenis, ontroerend en applaus voor iedereen.Het was een heel mooie en bijzondere avond.
Het tegoed van mijn mobiel was op, 61 euro in 4 weken pff. Gelukkig konden we jop nog bereiken en die heeft geregeld dat we er weer nieuw tegoed bij kregen. Dus nu zuinig aan.
19 mei.
WE ZIJN IN SPANJE!!!!!!! We zitten nu in Ronceval na een adembenemende tocht door de pyreneeen. Woorden schieten tekort. Dat verhaal horen jullie de volgende keer, want de internettijd is op. Er zijn 200 wachtenden haha. Kees nog van harte gefeliciteerd.

• 19 Mei 2009 - 16:44

Jop:

geweldig zeg! nu is t nog maar een klein stukkie snelweg ;-)
    is het gelukt met het beltegoed?

• 19 Mei 2009 - 20:18

De Overbuurtjes:

Alles goed aan de Wallerweg, we zitten al te genieten op onze halve veranda. Rene het gras maar niet gemaaid Joop! Goede tocht door Spanje gewenst!!!
    groetjes van ons en de meiden...

• 22 Mei 2009 - 08:29

Annemieke:

Zo heee, al in Spanje!!! Goed hoor! Veel liefs uit Hoorn

• 22 Mei 2009 - 08:55

Maria:

leuk verhaal weer.. ben benieuwd hoe het verschil is tussen Frankrijk en Spanje!

Geniet ze
    xx