vervolg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

25 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

24 mei.
Slecht geslapen, alles gedaan en lichte regen buiten. Er zou veel regen komen, pas de probleme. Toen we buiten kwamen was het droog en het werd geen regen, maar een brandende zon. Weer veel mensen ontmoet en schitterende bermen met klaprozen, heel mooi. Zouden naar Ville Franche gaan. Het dreigde ondertussen, geen refugio daar. Shit, nog 4 km verder naar Esterelle. De lucht werd steeds dreigender. We liepen Esterelle binnen en het zag zwart. Vlak voor de refugio dikke druppels en toch weer droog. Heel relaxed daar. Samen gegeten en de chef was erg gevat en leuk. Weer hele leuke mensen ontmoet. We zaten naast een Poolse en een Braziliaanse. Onderweg zagen we de italiaan met zijn vrouw met een karretje weer. In de refugio zei ik, arme luitjes, want het kletterde van de regen en het onweerde als een gek. Ik had het nog niet gezegd, of daar waren ze. Het was allemaal heel gezellig, weer dat sfeertje, dat niet te omschrijven valt. Ondertussen blijft het maar stortregenen, onweren en hagelen. Dus weer veel geluk gehad. Ook nog 2 grote dode slangen gezien. We haden nice talks met de poolse vrouw, but not in polish she said. We kregen van haar een plaatje van de poolse paus.
25 mei.
Opstaan, wassen eten en weg. Een kleine supermarche geplunderd. Weer wat zwaarder. De zon scheen even en voor ons op de bergrug hingen zwarte wolken. En het werd na een kilometers lange steiging voor het eerst weer eens de poncho´s aan. Bushokje opgezocht, een engelsman deed mee met de koffie. De ergste regen even afgewacht. De poolse kwam voorbij en gaf ons een wijntje uit het convent.Even van de N 111 af het dorp in en wat andere pelgrims gesproken, ze zaten onder de klei. We zouden net het dorp uitgaan, toen het begon te bliksemen en stortregenen. Dichtbij, dus even schuilen. In de verte zag het grijs van het water, en dat kwam onze kant op. Toch op pad gegaan. We bleven de bui voor. Langs de weg in goten en uit de wijngaarden gierde het water naar beneden, een bruine modderstroom. Zouden vandaag maar 10 km lopen, een verkapte rustdag. In Villamayor de Monjardin tegen een hoge berg op. Heengelopen, 2 refugio´s, Een dicht, bij de andere stond de deur open. Op een briefje stond, doe je schoenen uit, zoek een bed, ga douchen, wij komen om 4 uur inschrijven. Kamer uitgezocht en ik ging de deur uit en wie verscheen er om de hoek van de muu: Olivier, hinkend. Wat is dat vroeg ik. Hij had een zere enkel, was op pad gegaan, maar weer terug gekomen Hij ging nu met een taxi naar Los Argos en hoopte dat het over ging. Het duitse meisje kwam ook. We hebben een Deens echtpaar aan een bed geholpen en als dank kregen we een borrel aangeboden. Deze refugio wordt gerund door Nederlanders. Om 7 uur gingen we eten. Heerlijk gegeten met alles erop en eraan. Gaan nu naar bed. Tot de volgende keer.

• 26 Mei 2009 - 12:26

Zwager/broer TON:

Jullie hebben het reuze naar je zin en komen heel wat natonaliteiten tegen er leuk.Dank zij Yvon worden we op de hoogte gehouden.
    we wensen jullie nog heel veel plezier en loop ze.

• 26 Mei 2009 - 13:47

Ans:

jullie vervolg weer gevonden en het is fijn te horen dat jullie een doel bereikt hebben en dat jullie zo genieten. Jullie huis staat er nog hetzelfde bij dus daarover geen zorgen. Bij ons alles goed.
    vandaag regen,dat is goed voor de planten.
    luitjes veel plezier Dick en Ans

• 27 Mei 2009 - 13:40

Annemieke:

Nou, hier heeft het ook gedonderde en gebliksemd hoor! Maar wij lagen lekker veilig (en een beetje krap: de meiden worden zo groot he!) met zn vieren in bed!
    Super dat jullie zo genieten, maar we beginnen jullie nu wel een beetje te missen! Veel liefs!