koud, koud, koud - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu koud, koud, koud - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

koud, koud, koud

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

14 April 2010 | Spanje, Madrid

zondag 11 april.
Duurde even voordat we de stad uit waren. 17 km voor de boeg met helemaal niets. Een lange, lange weg met af en toe een colletje. Het enige was de koekoek die voor ons uit bleef vliegen. Het niet leuke was dat we daar geen foto van konden maken. Batterij leeg. Verder alleen maar harde wind en nog eens wind in de rug. 17 km lang. Tot Cadzilla de la Cueza. Mart en >Luus zaten daar op ons te wachten voor de enige refugio. Meteen ingedoken op bed gaan liggen en was meteen vertrokken. ´s avonds gegeten in restaurant met leuke maroccaanse bediende. Na de was vroeg naar bed. Ria liep opperbest.
Maandag 12 april.
Warme nacht 10 voor 8 vertrokken voor het eerst weer wolken en gierende oostenwind. En.. steenkoud. In Ledigos koffie en choco gedronken, super lekkere koffie. We wilden naar Sahagun, 24 km. Daar aangekomen met luus en mart die 2 km voor de stad op ons zaten te wachten. De hele dag koude storm uit het oosten, maar het bleef droog. In de municipal was niemand en er kwam niemand. Uiteindelijk via een andere deur ingeschreven, een beetje vreemd.
Booidschappen gedaan, gas, batterijen, nachtlampje en etenswaar. 3 kilo zwaarder morgen en ria 1 kilo. Caprice de Dieux gevonden, heerlijk. Spelletje gedaan en de anderen slapen nu al, het is 21.03. allemaal moe.
dinsdag 13 april.
Eeen beetje laat opgestaan en rustig aangedaan. Als rustdag zouden we 10 km lopen naar Bercianos. Laat vertrokken af en toe wat gerust. In Bercianos moesten we even wachten van een Belgische hospitaleros. Slapen nu op een 4 persoons kamer. Vanavond moet er door de pelerins gekookt worden. Ik werd gevraatgd voor de mosterdsoep. OM 5 UUR NA EEN MIDDAG VAMN PROBEREN WARM TE WORDEN gingen we met de belgische boodschappen doen in het dorp. Geen mosterd en een half pakje boter, dus het werd tomatensoep. Wel spannend koken voor 30 man. Erg leuk, de soep lukte. Ondertussen betrok een blik italianen de keuken om macroni te maken. Een drukte van belang. >Toen samen met de belgische de soep opdienen en daarna de macaroni. Applaus en erg veel lol. Heerlijk gegeten. Daarna samen naar buiten naar de zonsondergang kijken. Morgen erg veel koud en er wordt regen verwacht. Trek een broek van luus aan tot aan Leon. Blijf voorlopig nog in driekwart lopen. Daarna een religieus gebeuren, goed bedoeld en ook wel leuk gedaan met verschillende talen. Even de laatste zinnen van vandaag. Het blijft steenkoud ondanks de zon. Een snijdende oostenwind, waar je ook gaat zitten. De brander waait soms uit. Nu lekker slapen. We hebben vandaag met een onderbroek van Ria tussen ons ingelopen in de harde wind. IN DE HARDE WIND DROOGHIJ HIJ ZO SNEL. Zijn ook al 2 teruglopers tegengekomen. Eentje liep terug naar Parijs en de ander had een rondje caminoi Frances en camino del Norte gemaakt. Veel kuifleeuwerikken die gewoon blijven zitten als je langs loopt. De sfeer zit er helemaal in, we beginnen steeds meer bekenden te zien. Isabel begint op Olivier te lijken, behalve het snurken. Steeds onverwachte ontmoetingen. Ze loopt met heel weinig bagage wegens voetproblemen. Is half ITALIAANS, HAÑLF FRANCAISE EN SPREEKT ZO´N BEETJE ALLE TALEN. Hebben ermailadressen uitgewisseld vanwege mooie foto. een lief mens. we hopen dat de kou gauw wat minder wordt en houden in Leon een rustdag en gaan nu slapen, want er zitten 2 tortels achter me die graag alleen zijn.
woensdag 14 april.
Heerlijk geslapen en vroeg eruit, ongeveer 6.30 uur. Dacht dat het in de verte regende, maar had mijn bril niet op, gelukkig maar, wel weer die harde oostenwind, maar ietsje warmer. Vlakbij de Albergue 3 honden en de dazer deed zijn werk, ze dropen af, probeerden het nog een keer en gaven het op. Toen weer op pad, 7 km Elburgo de Ranero, eindelijk een bar na veel moeite, hete choco. Af en toe ontmoeten we elkaar, toen nog 13 km eenzaamheid naar Reliegos. Eeven vlak voor het onzichtbare Reliegos gerust en toen de laatste km. We zitten nu in de refugio. tot de volgende keer.