De klaproos - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu De klaproos - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

De klaproos

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

20 April 2010 | Spanje, Astorga

vrijdag 16 april
10 bedden en 5 snurkers, toch lekker geslapen. LAATSTE 7 KM NAAR lEON GELUKKIG GISTEREN NIET GEDAAN.Vlak voor Leon pittige hellingen en bruggen over de snelweg. De kuifleeuwerikken probeerden tevergeefs boven het verkeerslawaai uit te komen.PIJLEN VOLGEND met zijn vieren Leon in. Supermercado geplunderd en een bui ontlopen daar. We kwamen bij de refugio waar een non net de deur dicht deed. Ria kwaad op haar, want we mochten de tassen niet achterlaten. Elf uur naar binnen, allemaal heel vriendelijk. Kwamen in echtparenzaal terecht. Naar hotel Paris toe voor internet met usb voor Mart, die wilde zijn foto´s kwijt. Er stond een piano naast de computer, even gaan spelen. Daarna Ria en ik de stad in, want het duurde nogal lang. Na 5 minuten vonden we een internetcafe, uitgelegd wat we wilden, na 40 minuten waren alle foto´s op internet gezet, dikke pret, en Mart en Luus waren nog niet klaar. Even ge smst en we hadden daar weer die lekkere hete lepelchocola gevonden net als in Madrid. Samen nog even daar naartoe, boodschappen doen en naar de ref. Ria ging nog even alleen shoppen en kwam terug met een nieuw kaartje voor het fototoestel. (Jop stuur jij de mail nog naar de Springschans, of niet?) Ik geloof dat ik het gewichtsverlies kan beperken en Ria valt af, dat gaat goed. Morgen een dagje Leon en dan gelukkig verder. Zondag gaan we gelukkig de stad weer uit. Gisteren nog vergeten op te schrijven dat ik Ria met een ruk voor een achteropkomende auto wegsleurde, mazzeltje, net als ik vorig jaar. Een beetje geluk heb je soms wel nodig.
Zaterdag 17 april.
Slechte nacht, en vroeg er opuit in verband met het hier blijven in de refugio.De stad in en de route opgezocht en kwamen langs een superchocoladewinkel, weer een heerlijke choc. gedronken. Valor is de naam. Ria heeft een pak gekocht. Om 11 uur weer terug naar de refugio, konden weer een nieuwe slaapplaats zoeken. De stad in riommelmarkt en gewone markt bezocht. Heel gezellig op straat, Morgen 19 km lopen. Zoek veel contact met spanjaarden en fransen. Even op een terrasje en heel Leon komt voorbij. Erg leuk, met Sieg gebeld. Er lag een vrouw op bed naast Ria, dat zag er zorgelijk uit, Is een Duitse en heeft een zoon die niet helemaal 100 procent is, die was erg bezorgd over zijn moeder en was bang dat ze naar het ziekenhuis moest. Het was net een zeer groot kind.Om 7 uur hebben we even een kababje genomen. de man wilde ons flessen met een fles wijn voor 12 euro, terwijl hij gezegd had dat hij 5 euro kostte, een heleboel gekrakeel, wij wonnen en betaalden de afgesproken 5 euro. Zouden de stad ingaan, maar het was te koud, dus terug naar de ref. en gingen proberen te slapen.
zondag 19 april, allemaal heerlijk geslapen en geen problemn bij de buurvrouw. Leon uitlopen kost aardig wat tijd, daarna hele mooie stukken. Dwars door de vleden en heuvels, genoten. In een oude garage de Valor gedronken, grandioos lekker spul. De bloemen komen ook in steeds grotere aantallen, maar nog steeds geen klaprozen. Heerlijk wandelweer. Zitten nu in Vilar de Mazarife 21 km gelopen. Morgen 17 km naar Hospital de Finistera. Waar zal Isabel zitten? De Moor niet ontmoet. Ga nu na dit schrijfwerk kaarten schrijven. Ria en Luus zijn aan het eten maken. Morgen beginnen we aan de bergen te ruiken. De laatste makkelijke etappe. Een ster. En het eten was heerlijk.

• 20 April 2010 - 19:21

Carlien:

Hoera een spaanse amaHoela gevonden! Dan kan de reis nu echt beginnen. Laat die bergen maar komen, de stemming zit er goed in, geniet lekker, dat doen wij ook! Leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen.
    Faas mist jullie wel hoor! Wanneer komen ze nou een terug... veel liefs!

• 21 April 2010 - 06:50

Monique Sint Pancras:

Hee, wandelaars met n missie. Heb net de boeiende verslagen gelezen. Vooral de foto's zijn indrukwekkend. Heb 'n visje uitgegooid via Job, was jullie kwijt. Vergeten dat een link naar jullie natuurlijk ook werkt!! Ik neem de verslagen en foto's mee naar Nel en ook naar Rie als ik daar heen ga. De foto's zijn bewijs waarom je niet komt, Joop. Ik volg jullie, geniet maar verder.

• 21 April 2010 - 10:02

Pedro:

Het vlot goed, zoals wij dat zeggen. Nu met goeie moed en veel ijver de bergen in. Voor lichtgewichten zoals jullie zal dat als een fluitje van een cent verlopen. Hebben jullie onderweg al Geocachers ontmoet?
    Groer uit Gierle
    Pedro en Lewiske

• 21 April 2010 - 11:11

Willem En Li@:

Prachtig verhaal wederom. En........ zo af en toe een lekker wijntje ;-). Het spreekt ons wel aan :-). Maar wij voelen jullie voeten niet aan het einde van de dag, en dat zal je wel eens een wijntje kunnen gebruiken.

Groetjes Willem en Li

• 21 April 2010 - 17:03

Annemieke:

Lieve Joop en Ria! Wat leuk, die foto's erbij! Bij jullie verhaal maak je natuurlijk je eigen beeld, nu zie je ook hoe het echt is. Veel plezier! Veel liefs, Annemieke

• 22 April 2010 - 12:47

Ank En Siem:

Lieve Steefjes, dank voor de verhalen en de foto's.Wij genieten zo(een klein beetje)mee. Ondanks de kou toch nog blote benen?Hier houdt de lente ook even haar adem in met (buiten de zon) maar een graad of 10.Maar buiten is het prachtig en de verwachtingen zijn mooi. Op naar koninginnedag en jullie nog vele echte en figuurlijke klaproosjes.