Santiago here we come - Reisverslag uit Melide, Spanje van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu Santiago here we come - Reisverslag uit Melide, Spanje van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

Santiago here we come

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

02 Mei 2010 | Spanje, Melide

woensdag 28 april.
Vroeg op pad,mooie route doorkleine dorpjes,slingerende straatjes volkoeienpoep,kippen honden en katten op straat.Op een gegeven moment een p0aardop hetpad. We konden net voorbij zijn koplangs. Het beest negeerde je en zag erviesuit. Honden negeren je ookmeesta,liggen gewoon op straat oflopenlangs je heen.Er stond een vrouwtje met een bord metpannekoeken.We wilden er niet een,want we hadden net gegeten. We zeiden dat we uit Hollandkwamen. Ha,pannekoeken zei ze in goed nederlands.Toen steilomhoog naar de altopojo,erg steil. Daarna valsplat weer naar beneden, heerlijk.Anderhalf uur aan een stuk door gelopen, samen wat gedronken en weer verder. Het werd steeds warmer. Defietsers vliegen soms langs je heen. Heerlijk gegeten op een schaduwrijk plekje onder de bomen. Toen Tria Castella in. Mart had een mooie refugio in zijn boekje staan,inderdaad weermooimet een vierpersoonskamer met dakterras. Ingericht, uitgerust en boodschappen gedaan. Eten vanavond vierkalkoenpoten,ikhoopze gaar te krijgen. Eerst computeren. Ria finalegemist van haar spelletje,shit. Verschillende nieuwemailtjes, bedankt mensen. Ijs en wijntje op het dakterras en mart heeft defoto´s op windowslive gezet en 6 daarvan bij ons verhaal,leuk hoor. Toen aan depoten begonnen, uit elkaar gesneden in kleine stukjes en in 2koekenpannen gebakken.Ria en Luus salade gemaakt.Depoten lukten en smaakten heerlijk.
donderdag 29 april.
Vannacht storm en kletterende regenbuien. Om7 uur eruit,droog. Na thee en fruit weer op pad. Route naar San Xil erg steil. Jassen gauw uit. Mooie route en mooie vergezichten. 2 uur gelopen en rusten.Mart enLuus kwamen ook. Ria even voet verzorgden weer verder. Kwamen veelmensen tegen. Vlakvoor hetdorpje de verkeerde kant op dachten we. Maar het was geen omweg naarSamos. Geen amapula´s meer,maar wel de eerste pinksterbloemen.Nu nog de kermisbloemen en de fazant. In Gallicie weinig ooievaarts,vanmorgen pas de eerste. In Sarria aangekomennaar de Albergue gelopen en zitten nu weer op een dakterras te schrijven.Net arriveerde een sterk ruikende franse wielrijder.Moeilijk te verstaan. Vanavond hier een pelgrimsmenu. We dachten hiertekunnen koken,niet dus. Het pelgrimsmenu bestond uit soepof salade,aardappelen met een carbonade en sperciebonen en annanasofperzik toe, heel hollands. Welterusten.
vrijdag 30 april.
Koninginnedag, iets bewolkt en koel.Erg veel gehuchten, er stond niet eens een naam bij. Toon Hermans zou zeggen het mag geen naam hebben. Een mooie dag met geen regen en goed wandelweer. De rivierovergangen of paden waren belegd metgrotestepstones. Het water gierdelangs je voeten. Bij een steilpad naar beneden begon de man van een oud spaans echtpaar te zingen,ik meezingen en achter ons roste de mensen door de stenen en het water en deklei naar beneden.Lekker stpappen metmijn grotenieuwe schoenen. We kwamen de 2 coriaantjes weer tegen,die begonnen telachen toen

• 02 Mei 2010 - 17:15

Willem En Li@:

Hoi luitjes,

Toppie hoor ! Wat is Galicia mooi he ;-) En ja wat het weer betreft ontwijkt het niet veel van het Nederland. En het verslag wat prima te volgen ondanks de slechte computer, waarop dit verslag geschreven werd.

Dikke kus Willem en Li@

• 03 Mei 2010 - 08:17

Jan En Bep:

he globetrotters,wat een geweldige ontdekkingstocht.dit nemen julli een levenlang mee.
    lieve groetjes en toi toi toi

• 03 Mei 2010 - 09:17

Beste peregrinos,
    het einde van jullie tocht nadert. Gaan jullie door tot Cabo Finestere? Eigenlijk hebben jullie veel geluk met het goede weer hé, is wat anders dan vorig jaar tijdens onze fietstocht...

• 03 Mei 2010 - 09:18

Beste peregrinos,
    het einde van jullie tocht nadert. Gaan jullie door tot Cabo Finestere of nemen jullie de bus tot daar? Eigenlijk hebben jullie veel geluk met het goede weer hé, is wat anders dan vorig jaar tijdens onze fietstocht...

• 03 Mei 2010 - 09:18

• 03 Mei 2010 - 10:07

Ank En Siem:

Nog even!Geweldig,petje af en misschien ook wel jammer! Veel fijne gevoelens,gebedjes en ervaringen gewenst.Hier is de eerste gierzwaluw aangekomen en hij moet de herfst trotseren! Een super slotetappe!!

• 04 Mei 2010 - 08:14

Ans:

Leuk jullie verslag te lezen, nog even doorbijten en zijn jullie er. Mooi weerishier ook nog niet. De buren waren met mozaiek weer kampioen. de b.brief is bij monique. groetjes Dick en Ans.

• 04 Mei 2010 - 19:34

Cees En Leny:

hallo wat een leuk reisverslag en wat zien jullie een prachtige natuur ik loop in gedachten mee hoor wij genieten hier van de mooie bloemen velden goeie reis verder gr oetjes

• 05 Mei 2010 - 08:54

Tineke Thijssen:

hoi ria en joop.het is vandaag 5 mei dus als het goed is komen jullie vandaag aan in santiago.
    we hebben genoten van jullie verslagen en vinden het geweldig dat jullie dit hebben gedaan.
    steken jullie een kaarsje voor ons op?
    geniet nog even na in spanje en een hele goede reis terug.
    groetjes ton en tineke.