Samenvatting twee - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu Samenvatting twee - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

Samenvatting twee

Door: Joop en Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

03 Mei 2015 | Spanje, Puente la Reina

Eindelijk in St. Jean Pied de Port. Hartelijk weerzien met Edith uit 2009. Nu tachtig jaar. Veel lol met haar. Morgen 15% omhoog en zes jaar ouder. Het was heel zwaar. Na negen km de herberg in. De kok herkende ons ook. Supermaaltijd en aan het einde vertelde ieder zijn eigen verhaal. De volgende morgen tot 1400 meter de Pyreneeën in. Weer een superovertocht. Twee dagen ervoor veel regen en veel wind. In Roncesvalles overnacht ook met een groep Engelsen, Amerikanen en een Ierse. Dikke pret. Veel sneeuw nog in de bergen. Mateloos genoten ondanks het klimmen en dalen. Toen de afdaling naar Zubiri, zwaar! Albergue in en via Pamplona zitten we nu in Puente la Reina.
Gisteravond in een kleine albergue samen een pelgrimsmenu gegeten en een super avond gehad.
We zijn ze nu kwijt omdat wij wat verder wilden lopen. Knuffels en adressen uitgewisseld. Toen op weg naar de Alto de Perdon. Een bergrug naar Pamplona. Met een wonderschoon pelgrimsmonument. Voor mij emotioneel. Hoog, het monument met links Pamplona en rechts de kleine dorpen waar we nu naar lopen. Blaren nihil, kuiten soms wat stram en contacten te over. Ria's boodschappenkarretje is een hit. Kortom, we genieten van en met onze medepelgrims. De wereld is even van ons.

• 03 Mei 2015 - 21:54

Rob En Helma:

Hallo Joop en Ria, wat zijn jullie al ver.
    Wat mooi dat jullie zo genieten.Houden zo dan genieten wij weer van jullie verhalen.