terug in Runawaybay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu terug in Runawaybay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

terug in Runawaybay

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

13 Oktober 2007 | Australië, Sydney

8 oktober.
Vertrokken van de r.a. in Chinchilla getankt en op weg naar Dalby. In Warra een heel mooie kleine r.a. koffietijd. Dit is een mijnwerkersstadje geweest. In Dalby bij Vinnies geweest. Internetcafe gegaan en een verslag gemaakt. We wilden foto's bijplaatsen, toen dat niet lukte vergaten we te verzenden. Later ontdekten we dat en gingen weer terug. Gelukkig kon Ria het weer terugvinden, nadat eerst de site niet te bereiken was. zucht. Daarna weer verder. De zon was weg en het dreigde. Op weg naar Cecil Plains noodweer gehad. Storm, de auto schudde, regen en heel veel bliksem. We probeerden dat op te nemen, want het was een fantastisch gezicht, maar dat is niet zo eenvoudig. In de regen de r.a. opgereden, meteen dikke pret met de aussies die onder een zonne/regenscherm zaten. We staan er lekker, voelen ons lekker en eten lekker. Eindelijk heeft het eens goed geregend en sommige floodways begonnen zich al te vullen. Morgen naar Texas. Eerst Roma zien en dan Texas.
9 oktober.
De hele nacht regen gehad, nu is het wel genoeg. Afscheid genomen van de gays en op weg naar Texas via minor roads. Eindeloos lang 2 stadjes doorgereden en toen weer de bossen en bergen in. De laatste 100 kilometer erg mooi. Toen Texas in. De douches waren in de town en de laundry was op de camping. Daarna naar een r.a. en een stel wees ons op een r.a. 1 km buiten texas. Wij heen, en wie stond daar: Alan de juwelenman. De vierde keer dus. Een hartelijk weerzien. Er was een heldere rivier, maar geen vis. Eten op kampvuur gemaakt en 's avonds even nazitten om het kampvuur en naarAlan gereden voor de power. Hij nodigde ons uit op de thee binnen. Hij zette een dvd op over australische dieren. Heel leuk, midden in de bush. Daarna een glaasje drambuie en om kwart voor 9 terug naar Barney. Per ongeluk de plastic emmer platgereden en in de verte bliksembde het boven de ergen. Een mooi gezicht.
10 oktober.
Om 8 uur kwam Alan vragen of we een ketel warm water wilde voor de afwas en de thee. Ria zei we noemen hem keteltje. Hartelijk afscheid genomen en naar de douche. Het was een douche voor male en female, dus dat werd samen douchen. Daarna naar de camping voor een wasje te draaien.We hebben Tien nog proberen te bellen, maar die was niet thuis. Nieuwe emmer gekocht en opweg naar Alore even boven Warwick. Via Stanthorpe. De rit daarnaartoe was echt een beauty, heuvel op heuvel af, korte steile klimmen en afdalingen en op de toppen een wijds uitzicht. Onderweg een grote lizard op de weg, ik denk wel van een meter. Gestopt en achteruit, we hoorden hem lachen en zeggen:ze denken zeker dat ik op ze wacht om op de foto genomen te worden. Niets meer van het beest gezien. Daarna nog een dooie slang gezien en je geloofd het niet, daarna een levende, zelfde verhaal, hij wachtte ook niet op ons. In Stanthorpe een koffiepotje gedaan, het werd zomaar koud, 3 jonge vogeltjes zaten dicht bij elkaar op de grond te wachten op eten. Heel grappig. Mijn blauwe jack in de wind gehangen om te drogen, en dat hangt er nu nog, want we kwamen er pas in Alora achter dat we het vergeten waren, en 84 km rijden ervoor was geen optie. We staan nu op een hele mooie r.a. en alleen. Er staat luchtdoelgeschut, een oude stoomwals en een antieke trekker met ijzeren wielen. Dorp ingegaan, allemaal gebouwen uit plusminus 1890 1900. Dat is hier al oud. Eten gekookt op een houtskoolvuur in de storm en aan de rivierkant een oorverdovend kikkergekwaak. Toen weer regen, en dat bleef lang doorgaan. Mar gebeld dat we morgenavond bij haar aankomen voor een dag of twee. En dan nog 850 km naar Sydney. Het was een vetmooie dag vandaag.
11 oktober.
Hele nacht geregend, en de bank was natgeworden. Ria is gaan zwemmen, helemaal alleen in het zwembad, daarna gingen we weer op pad. In Warwick gewinkeld en de stad bezichtigd. Toen opweg naar Brisbane. Na ongeveer 80 km via Minor roads wars doorgestoken en op een gegeven moment 4 km dirt road. Het had geregend, dus geen stof. Langzaam gereden en meteen kangeroes gesignaleerd. Toen een lizzard op de weg, die gewoon bleef zitten. Foto gemaakt bleef zitten, video gemaakt, bleef zitten, aan zijn staart getrokken, bleef zitten. Een kostelijk beest, van ongeveer 40 cm. Toen speerde hij er vandoor. Daarna nog 3 gezien. Toen op een heuveltje aan de oevers van een meer geteaed, en onze reis daarna weer vervolgd. Maaltijd bereid in een barbeque, donker en weer verder. Smalle bochtige weggetjes zijn overdag beautifull, maar in het aardeduister minder. Eindelijk op de highway 1 en naar Mar gespeerd. 20.15 uur gearriveerd. Hartelijk weerzien. Honderd uitgepraat, thee met onze meegebrachte taart gedronken. Eeen wijntje. Helaan kwam ook, ondanks dat ze het heel druk heeft met een opdracht. Ken gesproken, heel enthousiast. Toen naar bed. Een best onweer en veer regen, lekker weer om in te slapen. We zaijn wat Ken zo treffend zei back in civilisation. yes.
12 oktober
Bij Heleen en Ton op de koffie, lopend heen. Ze hebben een prachtig huis aan het water, en een zwembad. 's middags met Mar een bushtocht gewandeld. Eerst een eind rijden over een mooie bos en heuvelrijke weg. Toen een wandelang van 4 km naar een waterval. Eronderdoor gelopen, een fantastisch gezicht. Op de terugweg langs een vleermuiskolonie. (meer vleerhonden om te zien, behoorlijk groot dus.) Het waren er erg veel ik denk wel honderd. Heel indrukwekkend. Toen terug naar huis, want het dreigde weer behoorlijk. Na een half uur brak de hel los. Enorm veel water en wind en donder. Na een kwartier was het weer over en de beloning was een prachtige regenboog. Naar een grote fish en chipswinkel geweest, daar lag de vis die ik s' middags gevangen had ook. Het was de goedkoopste soort. shit. Maar een enorm mooie zaak met heel veel vissoorten. 's Avonds naar Ton en Heleen gewwest voor een borrel. Sterre was ook nog even wakker. Mar zou ook meegaan, maar Remi sliep voor de tv., dus is die thuisgebleven. Was heel erg gezellig. Kwart over 10 naar huis. Iedereen was la naar bed, dus wij stil naar boven en ook onder het laken (de wol is te warm.)

• 13 Oktober 2007 - 11:34

Jop En Majel:

jaja het gaat hard nu! we zijn heel benieuwd naar de foto's en video! geniet er nog even van want over een week zijn jullie al weer thuis!
    groetjes aan mar mike heleen ton en de kids!

• 13 Oktober 2007 - 12:42

Willem En Li:

Wat een prachtige reis, ook wij zijn reuze benieuwd naar beeldmateriaal. Geniet nog met volle teugen, en lieve groetjes uit Julianadorp aan zee

• 13 Oktober 2007 - 16:25

Janenbep:

Weten jullie nog wel waar Breezand ligt ?????
    We zien elkaar snel hoor byebye

• 15 Oktober 2007 - 17:57

Martha:

hallo Ria en Joop.

Genieten maar, he. Een geweldig onvergetelijk avontuur voor jullie.
    Ik heb hier geen idee van al die dieren die jullie zien.
    Nog veel plezier en een goede reis naar breezand.
    Willen jullie wel terug komen nadat heerlijke zigeuner bestaan!!
    Doegg martha

• 16 Oktober 2007 - 02:32

Remi:

Hi ome Joop, you forgot your handline on the coca cola bottle. Bye bye from Remi