Dalby - Reisverslag uit Dalby, Australië van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu Dalby - Reisverslag uit Dalby, Australië van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

Dalby

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

08 Oktober 2007 | Australië, Dalby

1 oktobermaandag.
Gisteren bij de Isaac River door Ria. Er fietsten net een jong stel mountainbaikers voorbij. He mate nice spot there. We zaten in ligstoelen onder de brug om 7 uur in de ochtend. Even vissen, terug en weer een schildpad gevangen. Toen zag ik 2 zwartwitte kraaien herrie maken. Het bleek een grote lizzard te zijn van ongeveer 80 cm. Toen in Emerald winkels gekeken en naar Springsure. Onderweg afgeslagen naar een groot meer, heel mooi. Kangeroe gezien en 1 km voor Springsure gelapen op een rest area met 2 campers.
Van plakband met olie een vliegenvanger gemaakt, werkt perfect voor de kleine vliegen.
2 oktober.
Na een fruithap op pad naar naar Rollerston. 74 km ahead. Eitje dus. Je gelooft het niet, het was een beetje fris, dus warme kleren aan. En zelfs nog een beetje regen gehad. Rollerston een leuke reat area, maar zijn toch nog doorgereden, het was nog een beetje vroeg. Praatje gemaakt met de juwelenhandelaar, die we ook in Springsure hadden gezien. Ria wilde wel, maar ik raadde het haar af. Weer op pad 170 km geen tankstation. Landpad ingeslagen, het was bloedheet, dus gauw weer in de auto met airco. 5 kangeroes gezien. In bos gestopt, kwamen vast te zitten in het zand. Maar na wat graafwerk weer op de vaste vloer. 2 keer de auto aan de kant gezet, vanwege een wegbreed transport. Toen in Injune op een camping. Eeen dag betalen en we konden 3 dagen staan. Maar dat hebben we slechts 2 dagen gedaan. O ja, we hebben ook nog tussen de koeien gereden op de weg. Vanwege de enorm vervelende vliegen hebben we Sieg haar klamboe voor de deur geinstalleerd. We zitten nu vliegenvrij buiten en iedereen vindt het prachtig, en zijn zelfs een beetje jaloers. Iedereen loopt met zijn handen vliegen van het gezicht te wuiven. Dat noemen ze de australische wave.
3 oktober.
We zijn naar de info gegaan, daar kregen we koffie, thee en koek aangeboden en ook nog een overlevingszakje. Zo kindly en friendly zijn de mensen. Een hechte gemeenschap is het hier, vanwege de ligging. Zo'n info wordt gerund door vrijwilligers.
4 oktober.
10 uur vertrokken. Even naar de locomotief en toen op weg naar Roma. Ja hoor, emoe's gezien. Ze renden weg, een prachtig gezicht. Daarna nog een kudde kangeroes, dan is je dag toch weer goed. Roma bereikt, gewinkeld. Het was 34 graden buiten, dus heerlijk koel in de winkels. Gaas gekocht voor ons gezicht tegen de vliegen. Getankt en verder naar Surat.Vlak voor Surrat was de rest area waar we hebben gestaan.We hangen nu aan de generator van de juwelenhandelaar. We hebben 3 keer gepoogd Wilma te bellen, maar het lukte niet. De cel deed het niet en mobiel was er geen bereik.Jammer, Wil in ieder geval gefeliciteerd.
5 oktober.
Voor we op pad gingen had Ria toch nog wat gekocht bij de juwelenman. Via een landweg weer op pad. Je komt niemand tegen. We vonden een dode emoe, wat een poten heeft zo'n beest. Nog een kangeroe gezien, en daarna een emoe, die erg bang voor ons was, omdat hij moeilijk over hett prikkeldraad kon vluchten. De eerste r.a. beviel niet, toen naar de 2e. Een enorm veld, waar we alleen stonden aan een rivier. Geinstalleerd, gaan vissen en een karper van ongeveer 50 cm gevangen. Aaan de wandel, en laat nu 500 meter verderop de eigenlijke r.a. zijn. Met warme douches en gratis power. Heel luxe, maar we konden evengoed op onze plek blijven staan. We blijven er nog een dag. De zonsondergang en de sterren waren heel mooi.
6 oktober.
We zijn naar het dorp geweest, we zagen onderweg jonge eendjes zwemmen. Erg veel oorlogsrestanten. Soms steekt er zomaar een storm op. Stofhozen en bladeren vliegen om je oren. Dat duurt dan nog geen minuut. Er zitten hier heel vervelende stekeltjes op de grond. Als je er op loopt gaan ze allemaal in je zolen zitten, als je ze eruit haalt zitten ze aan je vingers, het lijken wel stekeles van een cactus. En de grond is ermee bezaaid i.p.v. gras. Ria zit nu weer onder de klamboe en we drinken ons een slag in de rondte. 's avonds toch maar verkast, zodat we aan de power konden staan. Heerlijk buiten gegeten en van de sterrenhemel genoten.
7 oktober.
Gegeten, de boel een beetje gereinigd, water getankt, wat geschreven op het infobord, en weer op weg.Een mooie rit over dunne weggetjes. Een en al natuur en verlatenheid. Op een mooie plek gestopt voor choco en koffie. In de schaduw van een boom aan de rivier. Opeens zagen we een teek, en nog een. Toen maar ingepakt kleding en lichaan nagekeken en weer verderop gereden. We hebben een dode miereneter of stekelvarken zien liggen. Vlak voor Chinchilla we een heel mooie r.a. met freepower. Even staan praten met een stel uit New Casle. Die hadden in 10 maanden al 30.000 km gerourd en in de eerste 9 maanden niet zoveel vliegen gehad als in de laatste 3 weken. Het meer met pelikanen waar we nu aan staan en de rivier ligt allemaal ongev. 3 a 4 meter lager dan normaal, dat is te zien aan de oevers. Het heeft even geregend, geonweerd en gestormd. Takken van de bomen, bladeren aan de waai. Iedereen staat onder de bomen voor de schadus, dus ... Na de bui even naar Chinchilla, een leuk stadje. Daar even gebeld, want de mobiel heeft daar wel bereik. Tess en Eva aan de lijn gehad, en Wilma weer proberen te bellen, maar die was er niet. Terug naar de r.a. Daar stond een stel ouderen met een campervan. VBleek een hollander te zijn die ook al weer 40 jaar in Australie woont. Eten, kampvuur en bij het stel op de kampvuur gewarmde thee. Nu zitten we in Dalby te internetten, en gaan zo weer een r.a. opzoeken. Waar weer geen bereik is voor de mobiel. Groetjes, het gaat allemaal nog uitstekend.

• 08 Oktober 2007 - 09:02

Janenbep:

het houdt niet op wat een fantastische
    reis.De atlas ligt nog steeds open op pag.144.zo volgen we jullie
    liefs he.

• 08 Oktober 2007 - 17:25

Maria:

Haai,

Leuke en goede berichten weer! Lekker hoor! Af en toe een buitje is ook wel lekker toch. Hier is het dit weekend heerlijk weer geweest. De tijd gaat erg snel, nog maar twee weekjes dan zijn jullie alweer thuis. En nog meer goed nieuws, Feijenoord staat weer op de 1ste plaats ;-)

Blijf genieten! Tot bels weer.

xx

• 08 Oktober 2007 - 17:55

Iris Cannegieter:

opa joop we hebben over u gepraat.met papa en mama. waar over over toen ik de waterpokken had.
    ik zou met oma mee naar school. maar de directeur deed flauw. en ik mocht niet mee naar de spoorbuurtschool.
    we gaan bijna naar mallorca dikke zoen iris

• 09 Oktober 2007 - 09:51

Ans:

Hallo Luitjes,
    Goed weer wat van jullie te horen.en heel geweldig wat jullie allemaal zien en beleven.
    Wij genieten hier van heel mooi herfstweer met af en toe een verdwaalde vlieg. Weten van Dubai hoe vervelend of veel kan zijn.
    Blijf genieten de tijd vliegt voorbij
    Groetjes

• 10 Oktober 2007 - 16:39

Cees En Leny:

hallo joop en ria Wat een prachtige reis hebben jullie. we leven helemaal mee. hier gaat alles prima. we hebben goed herfst weer. zijn zaterdag met twee oudste kleindochters naar tarzan geweest hardstikke leuk.groetjes en tot spoedig ziens.

• 12 Oktober 2007 - 11:48

Martien En Luus :

Eindelijk een berichtje van ons hebben net alle verslagen gelezen, zijn weer terug van vakantie. hebben in de pyreneen ook ongeluk gehad auto aan voorkant behoorlijk veel schade wij hadden gelukkig niets. Geniet nog van jullie verdere reis en alle mooie dingen groetjes.