op weg naar Leon - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu op weg naar Leon - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

op weg naar Leon

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

15 April 2010 | Spanje, Madrid

vervolg 14 april,
Hete douche, Ria koudere. Gewassen, die staat aan de weg op rekken met zware stenen erop, anders waait het weg. Fransen, met een daarvan zeer grote ampules(blaren), arme kerel. We hebben 1 druppel gevoeld en het zou gaan regenen, maar weer een droge en iets warmere dag, maar de natuur komt maar heel langzaam op gang. Knoppengenoeg, weinig blaadjes, en nog maar een paar insecten. Verlangen weer naar warme dagen, maar die zijn nog ver lijkt het. Vanavond pelgrimsmenu in de bar. Zitten nu in de keuken met een warm bakkie. Tot zo.
Zijn naar de eetbar geweest, we dachten hier gaan we niet eten, maar dat sloeg meteen om toen we de vreselijk vals fluitende waard ontmoetten. Radio aan, tv aan en daardoor zijn valse gefluit. 2 tafeltjes en een heel klein brandertje voor de warmte. 4 glazen wijn voor 4 euro met veel zwier ingeschonken, en kregen daar nog een paar plakjes kaas bij. Alle muren waren volgeschreven in diverse kleuren in allerlei talen en teksten van allerlei pelgrims, wij er ook wat bijgeschreven. Het was gewoon een feest daar te zijn. Dus vanavond om kwart over 7 heen, want om half acht konden we eten. En we wilden speciaal dat tafeltje vlak bij de kachel. Even een uurtje relaxen op bed en toen heen. Het tafeltje was bezet door de kreupele fransen, dan maar ernaast, ook redelijk warm. Onze botten waren nofg steeds koud. Met veel zwier een fles wijn opengemaakt en ingeschonken. De man deed alles volgens ons met heel veel plezier. Er kwam een enorme bak spaghetti met tomatensaus op tafel, ging helemaal op. Daarna 2 borden met een grote kip doormidden en pataten. Gelachen met de fransen over staatshoofden, we haalden nog een fles rioja, konden we niet op en zetten de rest bij de fransen op tafel. Merci bien, we kregen hem leeg weer terug, anders moesten zij hem betalen. Daarna met een struise Duitse het lied: bij ons in de polder gezonden en gedansd. Ook nog met Luus en Ria met Mart gedansd, pret alom. Een jonge hond kreeg de resten van de kip. Even met een zeer timide kijkende vrouw gesproken, dat bleek een oostduitse te zijn, ik kreeg haar toch nog aan het lachen. Met het toetje, een appel, sinaasappel of een banaan gingen we na een zeer hartelijk afscheid genomen te hebben van de waard (DIE VOLGENS ANDEREN AAN DE DRUGS WAS) de ijskou weer in naar de refugio. Onderweg weer dikke pret. In de refugio stilte en donker. Gauw tussen de dekens. Het was een wondermooie dag met veel ontmoetingen, te veel om op te schrijven. De camino op zijn best. De Camino heeft ontelbaar veel gezichten om van te genieten. Je bent moe, de voeten doen zeer, het is ijskoud en er staat een teisterende wind, allemaal negatief, en toch.......... voor geen goud zouden we dit allemaal willen missen. Het is niet onder woorden te brengen, dat speciale gevoel, en in gedachte zie je hordes mensen in de vele eeuwen voor je, voor je lopen. Leg dat maar eens uit, zelf doen is de enige manier om er achter te komen.
donderdag 15 april.
Wakker, aankleden, regen. Even bekertje weg, gestolen?, nee weer gevonden. Even samen wat gegeten in de keuken en poncho´s aan en de regen in. Niet zo koud meer, na 6 km in Mansilla de los Mulas een bar ingedoken en hete choco en koffie en een gratis cakeje genoten. De fransen zaten er ook. De regen was inmiddels opgehouden, dus de poncho´s bleven uit. Onderweg samen gegeten en we zouden in Arcahuweja besluiten of we verder zouden gaan naar Leon. Na een modderpad van een paar kilometer toch maar hier blijven. Zitten nu in een kleine refugio met een stel spanjaarden. Weer even relaxen en morgen de grote stad Leon in waar we 2 nachtjes blijven. Groetjes, en genieten jullie maar van het mooie weer daar.
P.s. Gerdula und Sandra wir hoffen das Sie etwas verstehen konnen von unser Reiseverslag.

• 15 April 2010 - 16:38

Jelke:

Moooi dat het zo goed gaat! ik blijf jullie volgen hoor!

• 16 April 2010 - 11:02

Ans.:

Geen regen maar wel blijft het hier ook heel koud voor de tijd van het jaar. In de Wallerweg alles rustig.Genoten van jullie reisverslagen. Veel plezier daar in Leon
    groetjes Ans.

• 17 April 2010 - 11:20

Jop:

Hier mooi maar koud weer, gister verkleumd naar finale schoolvoetbal gekeken. (Springschans heeft gewonnen!) geniet maar lekker door daar!

x

• 18 April 2010 - 18:44

Martha:

hallo Ria en Joop.

geweldig wat jullie mee maken.
    Wat is een dazer??die je gebruikt om honden weg te jagen?.
    wat een mooie natuur zien jullie.
    Kijk ook een dagje voor mij he Ria. Proost een lekker glaasje rode wijn voor je.
    Heel veel succes samen en val niet op die modder paden, he
    Wij zijn ook wat verbrand vandaag , heerlijk zonnetje in de polder, veel gefietst en Math op de scootmobile. .
    groet martha en math

• 19 April 2010 - 14:42

Maria:

Hey,

Bedankt voor jullie mail. Hier alles ok. Hoop dat jullie het al iets warmer hebben daar.

Geniet ze!

Goed die foot's!