verslag eerste 10 dagen - Reisverslag uit Cenon, Frankrijk van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu verslag eerste 10 dagen - Reisverslag uit Cenon, Frankrijk van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

verslag eerste 10 dagen

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

03 Mei 2015 | Frankrijk, Cenon

Een samenvatting van 1,5 week.
Via 2 adressen bij oude kennissen langs geweest en geslapen. Via de Peage naar Cadillac gereden. In Cinon met moeite de auto gestald en meteen daar in de tent geslapen. Regen s nachts en s morgens op pad. We doken meteen Les Landes in, in 2009 geen probleem, maar nu toch wel. Het was loeiheet. Met moeite aan water te komen. Af en toe afzien. De pius lieten hun stuifmeel los en Ria reageerde daarop met hele dikke ogen. Medicijnen gehaald en toen we Les Landes uit waren, was het over. Toen Dax en we zitten nu 60 km voor St. Jean Pied de Port, voor de Pyreneeën dus. We hebben wild geslapen in het bos en langs de weg, in tuinen en een enkele gites. Nu komen er wat albergues. Het is weer echt het gevoel van; het is een avontuur, tot de Spaanse grens. Daarna zijn er albergues en is de tent niet meer nodig. Meer spullen laten we achter in st. Jean. Vanwege Ria's heupproblemen geen tijd gehad om te oefenen, dus het was een snelcursus Camino lopen waar we aan begonnen, met alle gevolgen van dien. Blaartjes, spierpijn enz. We hebben veel meegemaakt op heel vreemde plaatsen geslapen, veel zon gehad, weinig regen. Eieren gekocht als we kippen hoorde langs de weg, mochten nooit betalen. Heel, heel veel ontmoetingen gehad met allerlei soorten mensen. Stokbrood, dikke boter en nog dikkere franse kaas en koffie of choco op een plekje langs de berm uit de wind. Het leven kan mooi zijn. Nu de laatste blaren voor Ria, m'n voeten zijn klaar voor de Pyreneen en dan Spanje in. Beautiful.
Het hele verslag zetten we wel bij thuiskomst op de pc.
Kortom we leven, lopen, genieten en toen we van een paardenbaan afliepen en we 80 km de besneeuwde Pyreneen zagen dan ben je blij, heel blij, zo mooi.
Tot gauw met meer nieuws.
Ria en Joop

• 03 Mei 2015 - 16:29

Ella:

Leuk om te lezen wat jullie meemaken en hoe jullie genieten. Veel plezier.

• 03 Mei 2015 - 18:36

Peter Coenen:

Hallo Ria en Joop
    Wij kregen de Canadese Coenenvariant doorgestuurd. Dat moet jullie wel een enorme energieboost geven! Immers, waar zou een mens zonder een Coenen zijn?
    Pittig traject, zo te lezen, bij hoge temperaturen. Een knappe prestatie. Leuk dat jullie weer genieten ondanks pijntje hier en daar. Dat is onderdeel van het pelgrimzijn
    Wij worden van jullie tocht op de hoogte gehouden door Maria.
    Succes in het verdere traject en tot ziens op de 1e verjaardag van Siem. De tijd gaat snel, pluk de dag, maar dat lukt jullie wel.
    Siem gaat als een speer, staat al , zoals de ouden zongen piepen de jongen.....
    Groeten uit Mook
    Lineke en Peter Coenen

• 03 Mei 2015 - 20:46

Buurman:

Hallo buurtjes fantastisch om dit te lezen. toi toi met de voeten geniet van het leven dat doen wij ook.
    nog weinig kampvuur gehad, heeft ook geen zin zonder buurtjes.

gr van de buren