We zijn er! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ria en Joop Stevens - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: joopenria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Joop

06 September 2007 | Australië, Sydney

(Dit bericht is eerder per mail verzonden maar door jop op deze site gezet)

Hallo allemaal,

Na een hartelijk afscheid van Marie, vertrokken met een airbus naar Londen. Mooie vlucht boven de Zaan. Met vertraging op Heathrow geland. Toen ingechecked in een boeing 747, wat een bakbeest. We kregen een menukaart, met keuzemenu's, voor ria een vegetarisch menu. Zeer uitgebreid allemaal. Honger kregen we zeker niet. Wel slaap, maar daar had iedereen last van. We vlogen de nacht tegemoet. We hadden een zeer voorspoedige reis. Een keer 1 minuut turbulentie. In de stoel voor je kon je de vlucht volgen, allemaal luxe. Tankstop in Singapore, allemaal het vliegtuig uit vanwege de veiligheid. Toen de laatste 8 uur naar Sydney. Bij de bagageafhandelin, geen koffer, wel rugtas. Moesten naar de infobalie, en daar werd verteld dat wij de koffer de volgende dag bij het hostel bezorgd kregen. Ook krijgen we 100 dollar voor de het oponthoud. Toen door de douane, we waren de laatste, want na ons kwam Bush, Poetin en de rest van de lwereldleiders. Met de trein i.p.v. met de tasxi, omdat de wegen allemaal afgezet werden voor de hoge heren. Toch wel bijzonder. Laatse stukje met de taxi en daar stonden we dan voor het hostel. Allemaal jongeren, maar we waren van harte welkom. Veel jongeren ontmoet en gesproken, een ontspannen sfeertje. 's ochtends pannekoeken als ontbijt en verder kan je je eigen maaltijden bereiden in de keuken. Een leuke ervaring. De volgende dag zijn we naar Sydney gegaan Daar was er een militaire herdenking uit de 2e wereldoorlog. We vielen met onze neus in de boter. Allemaal oudmilitairen met heel veel medailles op en 3 papoealeiders, die ze in de oorlog hadden geholpen, zij waren in vol tenu met veren en al en blote voeten. Konden dus leuke plaatjes schieten met de video en fototoestel. Daarna de haven bezocht, zagen de eerste ibissen, leuk om te zien. En... het is hier lente, de bomen lopen uit. Zijn naar de haven gegaan en hebben Sydney al een beetje verkend. Af en toe wat eten en drinken en er zijn heeeeel veel winkels. Er was weer veel afgezet voor de wereldleiders. 's avonds vroeg naar bed, want de jetleg speelde toch wel een beetje parten. Probeerden het thuisfront nog te bellen, maar onze kaart deed het niet op de telefoon, proberen dat vanavond nogmaals. Vanochtend, de derde dag zijn we naar de autoverhuurder geweest, om te vragen of we de auto een dag eerder konden hebben, dat gaat waarschijnlijk lukken, dat horen we zo. Morgen is het een vrije dag voor iedereen, vanwege de conferentie. Het emailen kost heel veel moeite, we hebben een heel trage computer, en hij wil niet naar joopenriawaarbenjijnu. Dus dat gaan we de volgende keer proberen. We genieten, maken leuke contacten. Het weer is wisselen, zon en af en toe een buitje. We gaan nu afsluiten, want anders zijn we alles weer kwijt. Iedereen de groetjes, en de volgende keer weer op joopenria. Dooei

• 06 September 2007 - 08:10

Serena:

Hallo Joop en Ria!

Ik zag toevallig het internet adres, bij maria haar msn naam staan. Dus dacht eens even kijken. Geweldig hoor, lekker door Australie! Doen jullie goed, geniet er lekker van en ik zal af en toe eens even kijken op jullie internet site.

Veel liefs en groetjes uit Oostenrijk

Serena, Hannes en Chiara

• 06 September 2007 - 13:59

Lia En Willem:

Hallo Bepske en Joop

Mooi te horen dat jullie een goede vlucht hebben gehad.Dat is toch al een fijn begin van de reis. We hopen dat het gelukt is om de auto een dag eerder te krijgen. Een goeie reis en tot de volgende mail

Groetjes Willem en Bep (lia)

• 06 September 2007 - 14:44

Maria:

Hey ouwe wereldreizigers...

Goed te horen dat alles goed is gegaan. Hoop dat de koffer inmiddels is aangekomen. Wel jammer dat alles is afgezet in de stad, lijkt me wel onhandig. Maar jullie kunnen morgen iig de bus halen! Zouden jullie toch niet nog wat langer in Sydney willen blijven? Nou doe voorzichtig ;-) en kijk weer uit naar het volgende bericht!

x